Ben je niet tevreden over het antwoord op je klacht?
Wij doen onze best om met jou tot een gepaste oplossing te komen. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je bezwaar maken bij het Dagelijks Bestuur. Het Dagelijks Bestuur bestaat uit de voorzitters van het bestuur.
Bezwaar maken kan binnen 6 weken na ons antwoord op je klacht per brief of per e-mail. Het is belangrijk dat de brief of e-mail gericht is aan het Dagelijks Bestuur.
Stuur een e-mail naar:
deelnemers@pensioenslagers.nl of werkgevers@pensioenslagers.nl
of stuur een brief naar:
Stichting De Samenwerking Pensioenfonds voor het Slagersbedrijf
t.a.v. Dagelijks Bestuur
Afdeling Klachten
Appel Pensioenuitvoering B.V.
Postbus 1044
2280 CA Rijswijk ZH
Geschil
Als je niet tevreden bent met het besluit van het Dagelijks Bestuur dan noemen wij dit een geschil. Met een geschil kan je naar een onafhankelijke partij. Voor deelnemers kan dit de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP), Autoriteit Persoonsgegevens of de rechter zijn. Hieronder leggen wij verschillende morgelijkheden uit.
Werkgevers kunnen alleen een gerechtelijke procedure starten.
Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP)
Gaat je geschil over de uitvoering van het pensioenreglement dan kan je contact opnemen met de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Ook kan je contact met de Geschilleninstantie Pensioenfondsen opnemen als er twaalf weken (of tien weken na de ontvangstbevestiging) voorbij zijn, nadat je een klacht hebt ingediend over de uitvoering van het pensioenreglement. Deze termijn wordt verlengd met de tijd je zelf nodig hebt om eventuele vragen van ons te beantwoorden of om informatie op te sturen.
De Geschilleninstantie Pensioenfondsen neemt niet alle geschillen in behandeling. Kijk daarom op de website van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen of jouw geschil in aanmerking komt voor behandeling. Of neem contact op met de Geschilleninstantie Pensioenfondsen via info@gipcontact.nl, of 085- 0492030.
Autoriteit Persoonsgegevens
Gaat je geschil over de verwerking van je persoonsgegevens? Dan kan je bezwaar maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Rechter
Je kan rechtstreeks in beroep gaan bij de rechter. Of je kan naar de rechter als je het niet eens bent met de beslissing van het Dagelijks Bestuur op je klacht. Als je naar de rechter gaat zijn hier kosten aan verbonden.
Geschilleninstantie Pensioenen
Ben je het niet eens met de beslissing van het bestuur van je pensioenfonds? Gaat jouw klacht over de uitvoering van het pensioenreglement? Er is binnen je pensioenfonds geen bezwaarmogelijkheid meer. Dan kun je je geschil voorleggen aan de Geschilleninstantie Pensioenen (GIP). GIP is onafhankelijk. Binnen GIP kan jouw geschil door de Ombudsman Pensioenen, de Geschillencommissie of door de Commissie van Beroep behandeld worden.
Je kan het geschil ook direct aan de burgerlijke rechter voorleggen. Daar zijn wel kosten aan verbonden.
Werkgevers kunnen geen beroep doen op de GIP.
Geschilleninstantie Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
Telefoon: (070) 3499 620
Je ziet hieronder de volledige klachtenregeling.