Klachten

Wij doen ons best om de pensioenregeling zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Dan horen wij graag wat je vraag of klacht is. Samen kijken we of wij het kunnen oplossen.

Mocht de oplossing niet naar wens zijn, dan lees je hieronder hoe je een klacht kunt indienen.

Een klacht is iedere uiting van ontevredenheid gericht aan Pensioenfonds Slagers.                                        

Wij nemen iedere klacht serieus en wij behandelen deze zo snel en zorgvuldig mogelijk.

Hoe dien je een klacht in?

  1. Dat kan op de onderstaande manieren:

    1. Vul het contactformulier op onze website in
    2. Stuur een e-mail naar deelnemers@pensioenslagers.nl of naar werkgevers@pensioenslagers.nl
    3. Bel naar 088-11 98 020. Kies in het menu optie 1 voor deelnemers of optie 2 voor werkgevers
    4. Stuur een brief naar:
      Stichting De Samenwerking Pensioenfonds voor het Slagersbedrijf

      Afdeling Klachten

      Appel Pensioenuitvoering B.V.
      Postbus 1044
      2280 CA Rijswijk ZH

    Wij hebben de uitleg van je klacht, je naam, adres, geboortedatum en je e-mailadres nodig.

  2. Ben je niet tevreden over het antwoord op je klacht?

    Wij doen onze best om met jou tot een gepaste oplossing te komen. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je bezwaar maken bij het Dagelijks Bestuur. Het Dagelijks Bestuur bestaat uit de voorzitters van het bestuur.

    Bezwaar maken kan binnen 6 weken na ons antwoord op je klacht per brief of per e-mail. Het is belangrijk dat de brief of e-mail gericht is aan het Dagelijks Bestuur.

    Stuur een e-mail naar:
    deelnemers@pensioenslagers.nl of werkgevers@pensioenslagers.nl

    of stuur een brief naar:

    Stichting De Samenwerking Pensioenfonds voor het Slagersbedrijf
    t.a.v. Dagelijks Bestuur

    Afdeling Klachten

    Appel Pensioenuitvoering B.V.
    Postbus 1044
    2280 CA Rijswijk ZH

     

  3. Geschil

    Als je niet tevreden bent met het besluit van het Dagelijks Bestuur dan noemen wij dit een geschil. Met een geschil kan je naar een onafhankelijke partij. Voor deelnemers kan dit de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP), Autoriteit Persoonsgegevens of de rechter zijn. Hieronder leggen wij verschillende morgelijkheden uit. 

    Werkgevers kunnen alleen een gerechtelijke procedure starten.

    Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP)

    Gaat je geschil over de uitvoering van het pensioenreglement dan kan je contact opnemen met de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Ook kan je contact met de Geschilleninstantie Pensioenfondsen opnemen als er twaalf weken (of tien weken na de ontvangstbevestiging) voorbij zijn, nadat je een klacht hebt ingediend over de uitvoering van het pensioenreglement. Deze termijn wordt verlengd met de tijd je zelf nodig hebt om eventuele vragen van ons te beantwoorden of om informatie op te sturen.

    De Geschilleninstantie Pensioenfondsen neemt niet alle geschillen in behandeling. Kijk daarom op de website van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen of jouw geschil in aanmerking komt voor behandeling. Of neem contact op met de Geschilleninstantie Pensioenfondsen via info@gipcontact.nl, of 085- 0492030.

     

    Autoriteit Persoonsgegevens
    Gaat je geschil over de verwerking van je persoonsgegevens? Dan kan je bezwaar maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

    Rechter
    Je kan rechtstreeks in beroep gaan bij de rechter. Of je kan naar de rechter als je het niet eens bent met de beslissing van het Dagelijks Bestuur op je klacht. Als je naar de rechter gaat zijn hier kosten aan verbonden.

    Geschilleninstantie Pensioenen
    Ben je het niet eens met de beslissing van het bestuur van je pensioenfonds? Gaat jouw klacht over de uitvoering van het pensioenreglement? Er is binnen je pensioenfonds geen bezwaarmogelijkheid meer. Dan kun je je geschil voorleggen aan de Geschilleninstantie Pensioenen (GIP). GIP is onafhankelijk. Binnen GIP kan jouw geschil door de Ombudsman Pensioenen, de Geschillencommissie of door de Commissie van Beroep behandeld worden.

    Je kan het geschil ook direct aan de burgerlijke rechter voorleggen. Daar zijn wel kosten aan verbonden.

    Werkgevers kunnen geen beroep doen op de GIP.

    Geschilleninstantie Pensioenen
    Postbus 93560
    2509 AN Den Haag
    Telefoon: (070) 3499 620

    Je ziet hieronder de volledige klachtenregeling.

Klachtenregeling