• Werknemers
  • Werkgevers
  • Contact
  • Het pensioenfonds

Pensioen Slagers

  • Wat moet ik doen bij…
    • Werk
      • Ik kom in dienst
      • Ik ga uit dienst
      • Ik ga meer of minder werken
      • Ik neem een tijd vrij
      • Ik ben ziek of word arbeidsongeschikt
    • Privé
      • Ik ben alleen
      • Ik ga samenwonen
      • Ik ga trouwen
      • Ik krijg een kind
      • Ik ga scheiden
      • Ik woon niet meer samen
      • Ik overlijd
      • Ik ga verhuizen
    • Meer weten over…
      • Waardeoverdracht
      • Afkoop
      • Vrijwillige voortzetting
  • Bijna met pensioen
    • Ik ga met pensioen
    • Ik ga met deeltijdpensioen
    • Ik ga eerder of later met pensioen
    • Ik wil pensioen uitruilen
    • Ik kies voor hoger/lager
  • Ik ben met pensioen
    • Mijn pensioenuitkering
    • Pensioen in het buitenland
    • Samenwonen of trouwen
    • Scheiden
    • Overlijden
  • De pensioenregeling
    • Wat is pensioen?
    • De pensioenregeling
    • Ouderdomspensioen
    • Partnerpensioen
    • Wezenpensioen
    • Voorwaardelijk pensioen
    • Verhoging van pensioen
Home > Vragen > Aanleveren gegevens

Aanleveren gegevens

Lees de meestgestelde vragen van werkgevers.

Hoe moet ik loon opgeven bij een nabetaling (eindafrekening of vakantiegeld)? Expand

Het is niet mogelijk om een nabetaling zonder opgave van dagen en uren te verwerken. Lever de laatst opgegeven loonperiode als correctie opnieuw aan, inclusief de nabetaling. Omdat je je eerdere opgave overschrijft, moet je dus zowel de nabetaling als het verdiende loon in die periode opnieuw aanleveren.

Ik heb een 'ambtshalve factuur' gekregen. Wat is dat? Expand

Bij het ontbreken van de loongegevens stellen we de factuur ambtshalve vast. Dit betekent dat we je loongegevens baseren op het gemiddelde fulltime jaarloon. Je kunt dit corrigeren door alsnog de juiste loongegevens aan te leveren. We verwerken deze en verrekenen de juiste premie met de ambtshalve vastgestelde premie. Het verschil corrigeren we op de eerstvolgende factuur. De ambtshalve factuur moet wel eerst betaald worden.

Ik ben van maandelijkse aanlevering naar vierwekelijkse aanlevering gegaan. Nu krijg ik een ambtshalve factuur. Hoe zit dat? Expand

Waarschijnlijk is er iets misgegaan met de ingangsdatum. Bij de aanlevering mogen er geen 'gaten' ontstaan. Die worden bij de verwerking in de pensioenadministratie namelijk gezien als ontbrekende loongegevens. Deze worden alsnog opgevraagd en in het uiterste geval ambtshalve berekend. Let er dus op dat je de afzonderlijke tijdvakken aaneengesloten aanlevert!

Mijn administratiekantoor doet de gegevensaanlevering via het salarispakket. Hoe geef ik dit door aan het pensioenfonds? Expand

Registreer je voor gegevensaanlevering via UPA via UPA-registratie.

Hoe meld ik een werknemer aan voor de seniorenregeling? Expand

Je maakt hiervoor gebruik van het Aanmeldformulier seniorenregeling. Geef hier aan welke werknemer er deelneemt. We verwerken je aanvraag. Je krijgt daarna een bevestiging van de registratie. Lever je loongegevens aan. Geef het BTER-loon en de uren ongecorrigeerd op, dus op basis van het volledige loon en de uren (100%). Dit is belangrijk voor de pensioenopbouw van je werknemer. Voor de vaststelling van de premie VOS vermenigvuldigen wij het BTER-loon met 90%.

Veelgestelde vragen

  • Top 5 vragen van werknemers
  • Top 5 vragen van werkgevers
  • Inloggen Mijn pensioen
  • Aanleveren gegevens
  • Werknemers
  • Gepensioneerden
  • Seniorenregeling
  • Mantelzorgregeling
  • Pensioenoverzicht
  • Pensioenakkoord

Ons Pensioenfonds

  • Financiële situatie
  • Bestuur
  • Verantwoordingsorgaan
  • Beleggingsbeleid
  • Verantwoord beleggen

Contact en Service

  • Email ons
  • Bel ons
  • Vragen
  • Downloads
  • Mijn pensioen

Volg ons via

RSS feed

Disclaimer | Privacy | Cookies